113 søkere: Disse styrker laget
Etter en omfattende ansettelsesprosess i fjor høst, har Kupa sikret seg flere nye ansatte med bred erfaring og spesialkompetanse innen ulike felt.
– Målet var å ansette to seniorer i første omgang, men vi fikk så mange gode kandidater at vi endte opp med flere enn planlagt, sier Hilde Svenning, administrerende direktør i Kupa.
Stillingsutlysningene tiltrakk seg rekordhøye 113 søkere.
– Vi gikk bredt ut hvor vi så etter kompetanse som passer innenfor våre fagområder, tjenester og bransjespesialiseringer. Jeg har også vært opptatt av at disse skal tilføre oss noe vi ikke har definert i våre strategier; men som vil representere en naturlig utvidelse av vårt tjenestespekter. Dette er essensielt for å utvikle Kupa, sier Svenning.
Som resultat av vekst i antall oppdrag og ansatte ut over høsten og våren vokste også behovet for å styrke selskapet ytterligere, som gjør at vi i dag kan presentere seks nye Kupa-fjes.
Verdifull erfaring
Tor Åge Vorren er en av de nyansatte som tilfører Kupa helt ny kompetanse: Verdifull kompetanse og erfaring innen tjenestedesign og designdrevet innovasjon.
Les også: Nyansatt: Tor Åge Vorren til Kupa
– Vi søkte ikke etter en med tjenestedesign, men det er noe han tar med seg inn og øker vår kompetanse og tjenestetilbud til offentlig- og privat sektor, forklarer Svenning.
En annen viktig tilvekst er Erik Sælen, som har en solid bakgrunn fra energisektoren, med bred erfaring med prosjekt- og prosessledelse og rådgivningstjenester knyttet til teknologi og teknologiutvikling.
Audun Løkse har erfaring fra samfunnsutvikling og prosjektledelse i WSP, samt lang erfaring innen strategi, organisasjonsutvikling, kvalitetsstyring og utvikling av ledelsessystemer.
Bengt Abrahamsen tar med seg kompetanse fra produktutvikling og ingeniørarbeid i Forsvarets Logistikkorganisasjon, HeatWork AS, Inventas og Optimar.
– Vi ser at kompetansen seniorrådgiverne tilfører vil bli veldig nyttig for både våre startups, og industrielle og offentlige kunder, sier Svenning.
Martine Tennholm, som har blant annet bakgrunn som journalist i iHarstad, er ansatt i en kundespesifikk rolle som kommunikasjonskonsulent. Hun starter 1. september.
Carina Lamo, som har bakgrunn innen kontor- og administrasjon i Equinor, har styrket vårt interne lag som kontor- og prosjektstøtte.
– Med den veksten vi har hatt, og planlegger videre så var vi nødt til å styrke selskapets administrative ressurser, sier Svenning.
– De samlede ansettelsene Kupa nå har gjort styrker selskapets kompetanse og erfaring innen blågrønn næring og teknologi. Kundene våre har allerede tatt disse godt i mot - noe vi er veldig fornøyd med, sier Svenning.
Vekststrategi
Kupa har en klar vekststrategi og vil fortsette å utvide teamet sitt ytterligere. Allerede fra høsten av kommer det også to nye traineer som vi gleder oss til å introdusere. I tillegg er vi i prosess med ansettelse av CFO.
– Det er ikke usannsynlig at det kommer enda flere stillingsutlysninger i 2024. Vi har mange fagområder som trenger større kapasitet, særlig innenfor sjømatsegmentet, sier Svenning.